czwartek, 19 sierpnia 2010

Kołami do góry nad jeziorem Kamień

To była słoneczna niedziela - pogoda w sam raz na to, aby opaloną podczas pedałowania facjatę wymoczyć z ulgą w rześkiej wodzie jeziora Kamień.
Frekwencja dopisała i to grubo, nie doceniliśmy widocznie sympatyków dwóch kółek zgromadzonych wokół Grupy Rowerowej Trójmiasto, z którym mieliśmy niewątpliwą przyjemność podróżować tego dnia. Silną ekipą 38 solidnie "uzbrojonych" rowerzystów ruszyliśmy na oliwskie ulice (gdańscy kierowcy mieli szczęście,że w roli dyrygentów ruchu wystąpili tego dnia policjanci). Droga wiodła asfaltem i lasem, polną ścieżką i łąką, a kilometry upływały nam pod kołami w przyjemnej atmosferze rozmów i wymiany własnych doświadczeń z uczestnikami wycieczki. Tempo podróży cechowały interwały: zdarzały się nieliczne strome podjazdy, ale i odcinki na pustych szosach, gdzie naprawdę można było rozwinąć rowerowe skrzydła.
Spragnieni orzeźwienia dotarliśmy nad jezioro Kamień, aby w pełni zrelaksować się w wodach tego popularnego akwenu. Każdy spożył co tam miał dobrego, po czym ruszyliśmy w drogę powrotną. Część odbiła wcześniej na Gdańsk, a my, z resztą docisnęliśmy na Witomino i do Orłowa, gdzie zakończyliśmy wyprawę.

Ta niedzielna wycieczka stała się dla nas okazją do spotkania ludzi, którzy tak jak my uwielbiają wyprawy na dwóch kołach i aktywne spędzanie czasu oraz, dla mnie osobiście, poznania tajników mechaniki rowerowej. Wiemy teraz także jak profesjonalnie organizuje się wyprawę rowerową z dużą liczbą uczestników, aby wszyscy bezpiecznie wrócili do domu. Miłe towarzystwo, piękna pogoda i rower - czego można chcieć więcej ?